ייעוץ ראשוני ללא התחייבות: 072-3360526



פורום גירושין ודיני משפחה


נושא
מחבר
תאריך ושעה

מ.כ 26/08/2021 11:33
הורים ניתקו קשר עם בתם לפני הרבה מאוד שנים. האבא נפטר, ומישהו רמז לבת שהוא כלל אותה בצוואה שלו. הבת מעוניינת לבדוק האם זה נכון, אבל לא רוצה ליצור קשר עם האם ולא רוצה לעורר מהומות. במיוחד כשאנחנו בכלל לא בטוחים אם באמת יש צוואה מסודרת ומה כתוב בה.

האם יש לבת דרך לעשות איזשהו בירור ראשוני בעצמה, בלי ליצור קשר עם האמא? אם כן - איך?

במידה ולא, האם אפשר לשכור עורך דין שיטפל בבירור וביישום של הצוואה (בהנחה ויש וכו׳), או שזה לא תפקידו של עו״ד וצריך מישהו אחר?

סליחה אם השאלות לא ברורות, זה סיפור מאוד מורכב ואנחנו רוצים שהבת תקבל את מה שמגיע לה, אבל לא רוצים לפתוח פצעים ישנים.

תודה מראש
ספיר 21/08/2021 07:43
חמי נותן לבעלי מליון ש"ח לבית, אבל הוא רוצה ש-40 אחוז מהבית יהיה על שמו, רק במידה ונתגרש בעתיד שהכסף לא יילך אליי. אני מרגישה פגועה עד עמקי נשמתי, חשוב לי לומר שלי אין שום בעיה לחיות בבית 3 חדרים בבניין ישן אפילו, אני גדלתי בבית לא גדול ואילו בעלי רגיל לסטנדרטים ובגלל זה לו חשוב יותר לחיות בנוחות.
אני יודעת שהכי קל להגיד הלוואי עליי אבל אני מרגישה שאינני מסוגלת לגור בבית שהוא לא 100 אחוז על שמי ועל שם בעלי. מעבר לזה חמי אדם מאד מאד שתלטן ומניפולטיבי ומתברר שהוא חושב על גירושין שלי ושל הבן שלו כבר עכשיו ומתנהל כאילו זה מה שהולך לקרות ביום מן הימים...
יש לנו ילד קטן.
מה עליי לעשות?
גוטמן צברי 26/08/2021 08:10
חמיך צודק, שהוא מבקש להגן על כספו ועל בנו.

עם זאת, אפשר להכניס בהסכם סעיפים שיגנו עליך בעתיד. לכן, אציע לך לקבוע פגישת לפנות לקבלת ייעוץ משפטי.

לקביעת פגישת ייעוץ, צרי קשר בטלפון: 0723360526

עו"ד גיטי גוטמן
ח.ע 22/08/2021 11:23
אינני יודעת מתי היה הרגע הזה, בו הפסקתי להרגיש אלייך את מה שהייתי מרגישה בעבר, לא אשקר ואומר שאינני אוהבת אותך אבל משהו בי כבה.

מגיל 15 אנו יחד, תמיד הייתי שם בשבילך ברמות שלא ניתן להסביר במילים, הייתי מנשקת את האדמה שהיית דורך עליה.
הייתי מגהצת לך בכל בוקר, מתיזה לך ריחן על הבגדים, מכינה לך ארוחות כיד המלך, הייתי דואגת לשאול אותך אם הגעת לעבודה, האם אכלת, איך עובר עלייך היום ובין לבין שולחת הודעות של ילדה מאוהבת (גם בגיל 30). אני זוכרת את עצמי מחכה לך בחלון בכל פעם שהיית יוצא עם חברים או הולך סיבוב, הייתי מפרגנת לך תמיד גם בנסיעות לחול עם חברים וגם לסתם איזה סופש באילת איתם, כמובן שגם אנחנו היינו נוסעים, אבל אני זוכרת את עצמי תמיד מפרגנת לך ברמות שכל הנשים של החברים שלך היו אומרות לי שאני מעצבנת. תמיד סלחתי ותמיד הכלתי אותך, תמיד הייתי שם בשבילך והכי הרבה בשביל המשפחה שלך שאינה פשוטה כלל וכלל(בלשון המעטה) מארחת אותם כל שבת שניה, חגים, אמצע שבוע, שומרת על האחיינים שלך, מפנקת ודואגת לכולם, גם שנפגעתי מהם והיו יותר מדי פעמים כאלה, סלחתי ואמרתי לעצמי "הם משפחה שלך וככה זה במשפחה". כל זה נעשה מאהבה העצומה שלי אלייך.

אתה מנגד שנים הרמת עלי ידיים, והיית מקניט ומגדף אותי, שלא נדבר על אלימות מילולית שכללה קללות איומות שהיו חוזרות על עצמן ללא הפסקה, היית אומר שאני בוגדת בך בעבודה, ומתעצבן שאוהבים אותי שם כל כך.

נכון יש לי תפקיד עם המון אחראיות ורוב התפקיד שלי הוא מול גברים, אבל מנגד אני תמיד הבאתי משכורת שלא מביישת שום גבר, משכורת ששלוש נשים מרוויחות, תמיד ירדת עלי על זה ואמרת שאני מגעילה ולא שווה כלום, ילדתי לך שלושה ילדים מדהימים שאני לא מצטערת עליהם לרגע, אבל אחרי כל לידה וגם לפניה עברתי איתך מדורי גיהנום, בהריון השני החזקתי את הילד שלנו וגם אז הרמת עלי ידיים - עם בטן גדולה ושהילד שלנו אצלי בידיים! הלידה השניה הייתה בניתוח קיסרי, שהודיעו לי על כך, חששתי, פחדתי, בכיתי בלילות, לא אשכח איך הסתכלת לי בעיניים ואמרת לי "הלוואי TמוTי בניתוח", ואני כולי פחדים ורעידות לא מאמינה אבל היי "את לפני לידה ויש לך עוד ילד בבית, לאן תלכי?" לאחר אותה לידה בניתוח קיסרי, ההחלמה הייתה נוראית וקשה, לא רק שקראת לי מפונקת ומגעילה גם הרמת עלי ידיים בגלל שלא כל כך רציתי שאביך יהיה סנדק, לא אשכח שיותר משעה לקח לי לקום מהרצפה, פשוט לא הצלחתי, ואתה? הלכת לך והשארת אותי זרוקה על הרצפה, בוכה על מר גורלי. איחלת לאמי למות אינספור פעמים למרות שידעת מי היא וכמה היא עבורי. עשית ואמרת לי דברים שפשוט פצעו לי את הנפש.

אני זוכרת שיום אחד אמרתי לך, אני פוחדת שבסוף אני אתעייף ממך ופשוט זה יגמר, תעצור, תטפל בעצמך, בבקשה תפסיק, אבל המשכת בשלך... שנים שתקתי אף אחד לא ידע איזו סופה מתחוללת בתוכי, עד לפני שנתיים זו הייתה הפעם האחרונה שבה הרמת עלי ידיים כאילו עמד מולך גבר ולא אישה. זאת לאחר שאירחתי שוב את כל משפחתך (20 איש). באותו היום משהו בי כבה אבל כמובן סלחתי והבלגתי כל זה בשביל הילדים המתוקים שלנו, אמרתי לעצמי שלעולם לא אתן להם לסבול. אי אפשר לקחת לך שבתור אבא אתה מדהים, בעיניי אפילו האבא הכי טוב שהכרתי וראיתי בחיי.

לפני כניסת שבת מלפני שנה, התווכחנו, ארזת תיק ואמרת "אני עוזב" התגובה של הילדים הייתה כל כך קשה, הילדה שלנו בכתה והגיבה בצורה כל כך קשה ופתאום כמו סרט נע, כל הדברים הנוראיים שעברתי איתך עברו מול עיניי כמו סרט אימה! ואז אמרתי לעצמי "סטופ!" כל הסבל שלך זה בכדי שהילדים לא יסבלו ובסוף הוא ככה פוצע אותם?! כשאתה ראית שאני אדישה ללכתך, שינית גישה וביקשת סליחה, אבל מה שאני הרגשתי היה נורא! הרגשתי שהתפוצצה לי הבועה, הודעתי לך בנועם כי בכוונתי להתגרש ממך, שלעולם לא אזיק לך ושאין בכוונתי למנוע ממך להיות עם הילדים, ושאם לא יהיה לך לשלם לי מזונות גם זה בסדר.

אני זוכרת שקיבלת שוק! אמרת לי "למה את אומרת את זה ללא כעס ובכזאת אדישות?! לא ייתכן שאת מתכוונת לזה!" אבל כן התכוונתי, השלמתי עם זה, החלטתי שנמאס לי לקום בבוקר ולפחד שתתווכח איתי, שנמאס לי לבכות ולפחד ממך, שנמאס לי לתת לך את החיים שלי ולקבל זלזול ושנאה בחזרה, נמאס לי להרגיש מושפלת ועלובה, נמאס לי להיות במקום הומה אנשים ויחד עם זאת בודדה, נמאס לי לשכוח שיש מושג כזה שנקרא חברות ושהפעמים האחדות שאני יוצאת מהבית זה למפגש החברים שלך ונשותיהם, נמאס לי לקחת כדורים נוגדי דיכאון ולשמור את הכל בבטן ולספוג, נמאס לי להרגיש לא נאהבת ואפילו שנואה, נמאס לי לשמוע כמה אני אמא רעה בעינייך והרשימה עוד ארוכה...

כבר שנה שעברת שינוי, במהלך השנה הזו לא הרמת עלי יד, חזרת בתשובה, משתדל מאוד לא לקלל אבל מדי פעם כן יש לך בריחות ואני מנגד? כפי שציינתי משהו בי כבה, לא מצליחה להבליג ולסלוח על 16 שנים קשות שעברתי איתך, מרגישה כאילו אני מחכה לך בפינה לטעות קטנה שעליה אוכל להיתפס ולומר לך "בוא נפרק". ונכון אין לי מושג למה המשכתי ונשארתי, אולי כי היית הראשון שלי? אולי כי באמת אהבתי אותך עד טירוף? אינני יודעת ואם היה ניתן להשיב את המחוג לאחור הייתי נשארת כי כפי שציינתי הילדים שלי זה הדבר הכי טוב שקרה לי.

אני לא מצליחה להמשיך איתך הלאה ומצד שני פוחדת אבל יודעת שעמוק בתוכי, משהו קרה לי אני לא יכולה להיות אותה אישה שהייתי, ואתה כל היום רק מקטר על כמה שהשתנתי וכמה לא אכפת לי וכמה וכמה וכמה.

שלא נדבר על כך שאינני מצליחה להרגיש כל אמפתיה אלייך למרות כל השינוי שניכר בכך.

אבל משהו מקונן בתוכי השינוי הזה לא הגיע סתם כך, אתה באמת מפחד לאבד אותי ומצד שני שמעתי אותך אומר שאם לא הילדים לא היית נלחם.

כיום הילדים אחרי טיפול רגשי ואינם מוכנים לשמוע על כך שניפרד וגם זה מאוד משפיע עלי אבל איך אפשר להמשיך כך?!
ניסינו ייעוץ זוגי שהופסק באמצע מאחר והמטפלת אמרה לך שכל עוד והייתה אלימות אינה יכולה להמשיך לטפל בנו ושאתה חייב ללכת לטיפול.

פסיכולוגי, אכן הלכת ולאחר 6 מפגשים החלטת שאתה מפסיק בטענה שנמאס לך לרצות אותי ושנמאס לך שאני הופכת אותך למפלצת שאתה לא.

משתגעת מייאוש, אך לא מסוגלת להיות איתך כמו בעבר... עם כל הכאב, פשוט לא מסוגלת להמשיך ככה.

אני משתגעת עם עצמי. מה אני אמורה לעשות? איך מתמודדים מול מצב כזה? מה הדבר הנכון לעשות? שהוא בעבודה פשוט כיף לי ושהוא חוזר אני מרגישה כמו 2 טון על הכתפיים. נמאס לי לחיות ככה אבל אני במילכוד.

מבקשת עצה ועזרה.
גוטמן צברי 26/08/2021 08:09
יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי.

לקביעת פגישה, צרי קשר בטלפון: 0723360526

עו"ד גיטי גוטמן
יוני 22/08/2021 19:23
אני בן 22 נשוי 3 שנים כמעט לי ולאשתי היו המון מריבות וחילוקי דעות בשנים האלה היה פער משמעותי בינינו כי באנו מעולמות שונים כך פעם שהיה ריב או אי הסכמה פשוט החלקנו את זה ושכחנו את זה כי אנחנו היינו באמת אוהבים אחד את השנייה היינו ממש מאוהבים .

יש לציין עוד שהיא עברה הרבה תקופות קשות בחיים שלה ואני תמיד תמיד תמכתי בה והייתי לצידה .

בתקופה האחרונה המריבות החמירו בעקבות עסק שפתחתי והייתי צריך לעבוד בו 12 שעות ביום יצא שכמעט ולא היינו יחד והמריבות התגברו מאוד והיא התחילה לרדת מהפסים לדוגמה התחילה לעשן מה שהיה תנאי בינינו שלא יקרה התחילה להיות יותר עם בנים מהעבודה שלה לשבת איתם אחרי עבודה עד מאוחר בלילה ...
היא עשתה הכל כדי שלא נהיה יחד גם מבחינה הגיינית כשהיינו יוצאים אני הייתי משקיע והיא לא הייתה מתלבשת יפה או מתאפרת מגיעה איך שהיא מהעבודה ככה עם הבגדים והכל וגם רוב הזמן הייתה בטלפון ולא איתי גם התחילה לחלל שבת מה שהפריע לי מאוד אנחנו דתיים שנינו.

התרחקה ממני ואני מצידי המשכתי לנסות לקרב אותה ולדבר איתה ולצאת איתנ כמה שרק יכולתי כי באמת אהבתי אותה אבל לפני חודש וחצי היא עזבה את הבית לגמרי עם כל הדברים שלה ואמרה שהיא צריכה לחשוב על הדברים וזה היה בדיוק בתקופה קשה אצלי שהייתי צריך את התמיכה שלה ואת העזרה שלה היא אמרה לי אתה לא שם לב אלי וזה היה התירוץ שלה להכל .

היא אומרת לא מתאים לי להשתנות בשבילך יותר מבחינתה להתגרש וכמה שיותר מהר .

חוץ מזה מבחינתי אני עדיין אוהב אותה אין לי מושג למה...
אשמח לעזרה ולדעת מה אני עושה במצב הזה, אולי לפני גירושין ואם לדעתכם אפשר למנוע את הגירושים? אני לא יודע מה לעשות. מזכיר שאני מגיע מרקע דתי ולא נהוג להתרגש אצלנו, אבל זה שהיא עזבה את הבית זה בעיה לא פשוטה. מה אתם אומרים?
גוטמן צברי 26/08/2021 08:08
יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי.

לקביעת פגישה, צור קשר בטלפון: 0723360526

עו"ד גיטי גוטמן
חנה כהן 23/08/2021 08:02
שלום
כלתי לשעבר היא ממכחישות הקורונה, והסתבר עכשיו שהיא גם מתנגדת לבדיקות קורונה וחיסונים. יש לה ולבני ילד בן פחות מ 12 . ההורים גרושים והילד במשמורת משותפת. ההתנגדות והסירוב שלה שהילד יעבור בדיקות לקורונה, מונעים ממנו בילוי בבריכה, סרט, מסעדה, לחגוג עם משפחת אביו המורחבת בבית מלון בחג והכי גרוע, ימנע ממנו לימודים בבית הספר.
מה ניתן לעשות ?
גוטמן צברי 26/08/2021 08:07
יש להגיש בקשה מתאימה לערכאה המשפטית.


עו"ד גיטי גוטמן.
תמר 24/08/2021 00:17
שלום רב,
זוג פונה לעורך דין על מנת שיערוך להם הסכם גירושין בהסכמה. באיזה שלב חל איסור על בני זוג לגור בדירתם המשותפת ?
האם כבר בשלב המו״מ על הסכםהגירושין? בשלב אישור הסכם הגירושין? לאחר מתן/ קבלת הגט בביה״ד הרבני?
תודה מראש .
גוטמן צברי 26/08/2021 08:05
ימים ספורים לפני שמגיעים לבית הדין הרבני לצורך עריכת טקס הגירושין.

עו"ד גיטי גוטמן
אודליה 24/08/2021 12:21
חברה שלי מעוניינת להתחיל הליך גירושין אבל מאוד מוטרדת מהקטע הכלכלי. היא מרוויחה יותר ממנו כבר כמה שנים ויש לה שתי שאלות:

1. האם במשמורת משותפת היא תצטרך לשלם לו מזונות (פה לדעתי התשובה היא סיכוי סביר שכן)

2. האם לאחר הגעת הילדים לגיל 18 היא תצטרך להמשיך לשלם לו (לגבר) מזונות בכדי "שישמור על רמת החיים שהורגל אליה"

לדעתי התשובה היא ממש לא אבל מישהו אמר לה את זה והיא בפאניקה מזה.

מה אתן אומרות?
גוטמן צברי 26/08/2021 08:05
יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, שכן בכדי לענות על השאלה יש לקבל פרטים נוספים.

לקביעת פגישת ייעוץ, נא להתקשר לטל: 0723360526

עו"ד גיטי גוטמן
קרן 25/08/2021 12:26
אני והפרוד שלי היינו נשואים כ-3 שנים יש לנו ילד בן שנה וחצי ואני בהריון שני מתקדם.

היה לנו איזה שהוא ויכוח והוא החליט שהוא רוצה להתגרש - בהתחלה עזב את הבית ואז דחק אותי לפינה לעזוב את הדירה כי לא מתכוון לשלם שכ"ד ואכן עברתי דירה.

היו לנו מריבות וויכוחים מאמינה כמו לכל זוג ואני מרגישה שאני כרגע לא יכולה להתמודד עם הפרידה ממנו כי אני באמת אוהבת אותו, ובמידה ואנחנו מדברים הוא כל הזמן משמיע לי שהוא שלם עם ההחלטה שהוא סבל ממני ואף טוען שסבל בגלל אלימות מצידי!
(היו קללות צעקות ולא יותר)

אני מרגישה ככ מושפלת שעזב אותי במצב כזה רגיש ואפילו טיפת התחשבות לא היתה מבחינתו. והקטע שהחוויה שהיתה לי ממנו היא שונה משלו, הוא טוען שכל ה-3 שנים האלה הוא סבל ועכשיו טוב לו בהרבה יותר, איך ממשיכים מכאן?
גוטמן צברי 26/08/2021 08:03
עלייך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי.

ליצירת קשר לקביעת פגישת ייעוץ, יש להתקשר לטל: 0723360526

עו"ד גיטי גוטמן
א.ד 24/08/2021 13:40
אני והאהבה הראשונה שלי חזרנו אחרי המון שנים.. אהבת נעורים שלא צלחה כי היינו צעירים
אנחנו בפרק ב׳, יש לו ילדים ולי יש ילד.. מנישואים קודמים
שנתיים עברו מאז שחזרנו זה לזו.. והתחלנו לדבר על ילד משותף ואף לנסות.. אבל לא כל כך הולך אני לא מצליחה להקלט להריון.. החלטתי לבצע בדיקות וגיליתי לצערי שהרזרבה השחלתית שלי מאוד נמוכה ושאם אני רוצה להכנס להריון אז הסיכוי להקלט להריון טבעי מאוד נמוך והפיתרון זה הפריה.

הוא לא מוכן לשמוע על הפריה הוא לא מאמין בזה.. הוא מאמין במה שבורא עולם נותן ובצורה טבעית.. אמרתי לו שזה מצב נתון ושאין לי ברירה ושאני רוצה עוד ילד אחד לפחות כי יש לי רק ילד אחד ולו יש כמה ילדים.. זה נורא פגע בי שהוא ממש מתנגד להפריה וכרגע לא מוכן לשמוע על זה.. והגעתי לצומת דרכים לוותר על הזכות להיות אמא בפעם השניה או לוותר על האהבה האמיתית שלי?

וכואב לי שאם הוא כל כך אוהב אותי אז למה הוא לא שם בשבילי הרי אנחנו כן מנסים בצורה טבעית להביא ילד.. אנחנו לא נזהרים.
ואם זה לא מספיק הוא עובר משבר כלכלי, נפשי ומרגיש לי שהכל גדול עליו ושהוא מחפש להתרחק ממני.. למרות שהוא מנסה להראות שהכל בסדר ולא קרה כלום אלא שסתם הוא מחפש שקט אז מעדיף להיות לבד עם עצמו ולא לבוא.. הוא מגיע אבל לא כמו שהיה מגיע כל יום.. הוא כבר לא מחפש את הביחד כמו שהיה קודם.

סיכמנו שלא נדבר על הפריה בשלב זה ופשוט נזרום ונשחרר את הכל ..זה נורא משפיע עליי ואני מרגישה שלא מגיע לי כי אני נותנת לו את הנשמה ותמיד צריך להבין אותו ואת המשברים שלו.. וכשאני במשבר אני מרגישה שאין לי תמיכה.

בא לי לקום ולעזוב הכל אבל הלב שלי עוצר אותי בגלל שאני אוהבת אותו.. אני לא מצליחה ללכת.. ואני יודעת שאם הפעם אלך כבר לא תהיה דרך חזרה.

מה הייתם ממליצים לי לעשות במצב כזה? אני רוצה להשאיר את האפשרות של פרידה רק כמוצא אחרון... מה עוד אפשר לעשות במצב שלנו?
בר 23/08/2021 10:50
נשואה פרק ב
לשנינו יש ילדים גדולים מנישואין קודמים
ועכשו ילד משותף
מאז שאני נשואה וילדתי מרגישה חנוקה
לא חברות,אין לי קשר עם המשפחה,לרוב אני כול הזמן בבית אחרי העבודה משתדלת לעשות הכול עם זה לעבוד,טיפול בילדים,
ניקיון, בישולים,אני עוזרת בהוצאות הבית בהכול
לא מזניחה מטפחת מאוד את הקשר עם בעלי
משקיעה המון אבל זה כניראה לא מספיק לו הוא כול הזמן מזלזל משפיל מדבר בצורה לא יפה ולא מכבדת "מה יש בך" "מי את"
"את לא שווה כלום" מגעילה
וחסכתי ממכם עוד הרבה...
כול הזמן מריבות ומילים שנזרקות מצידו סתם בויכוח אני אך פעם לא דיברתי אילו בצורה כזו כול הזמן מחדש אני פגועה ממנו רגשית נפשית כול מה שאני עושה לא מספיק עםהחלטתי להביא לבית אנשים בודדים שאני בקשר איתם הוא מבקש שאני יודיע לו
כול דבר אני צריכה לעדכן אותו ולשאול
כול הזמן מחפש אותי בקטנות אני יכולה להסביר ולהדגים לו משימה אחת עשר פעמים ובכוונה עושה ההפך ממה שאני מבקשת ממנו
כול צעד שאני עושה אני צריכה לחשוב
עשר פעמים עם לשתף אותו ועם זה מתאים לו
כול דבר צריכה לעדכן להודיע
יש בנינו אהבה מאוד גדולה ואני אוהבת אותו
אני כול הזמן עושה לו שיחות ומסבירה לו מה מפריע לי אבל הוא בשלו ואין שינוי
יש לי אכזבה מאוד גדולה לפעמים ממש באלי לברוח מכאן אבל יש בי את הפחד להישאר לבד...
איך להתמודד ?איך להסתדר?
שוב להישאר לבד שוב הרגשה של כישלון
מאיפה להתחיל ?ומה עלי לעשות?
נירה 19/08/2021 08:39
התחתנתי בגיל 19 עם בחור שפגשתי בשרות שגם הוא היה בן 20 אנחנו נשואים כבר שנה וקצת. ועד לפני שבועיים ההיתי מאוהבת מעל הגג. שנינו באנו ממשפחות דתיות. אנחנו לא דתיים.
הרגשתי כל החיים שאני מחפשת בית. בית כזה שיקבל אותי כמו שצריך. ומצאתי את בעלי. במשך כל זמן הנישואים היה טוב והרגשתי שסוף סוף יש לי מקום. זה מוזר כי פתאום לפני שבועיים בערך הוא מגיע אלי ואומר שהוא רוצה להתגרש. לא הבנתי מאיפה זה בא לו. רבנו מידי פעם. נכון. אבל לא מריבות ברמה של לקום וללכת. ועוד בהתראה קצרה כל כך.

הוא מתרץ את זה בתירוצים כמו לא ההינו מתאימים או אני לא יכול להיות טוב בשבילך ואני מנסה להבין... ההיתי עד כדי כך עיוורת כדי לא להבין שמשהו פה לא בסדר? אולי הוא החליט את זה בשניות וננעל על זה ?

למה הוא מתנהג ככה ולמה בהתראה קצרה כל כך? קשה לי לשחרר אותו ולהבין שהוא לא טוב לי. אני מחכה לו ומצפה שאולי ישתנה דעתו. אני לא מצליחה לשחרר אותו. מה עושים במצב כזה? מה דעתכן?
אשה 12/08/2021 09:53
אני בת 34 ממשפחה דתית נשואה + תינוק בן חודש.
בעלי קם בבוקר הולך לעבודה, משם לבקר את אביו ומשם לבית הכנסת וחוזר ב10 בלילה. אין ביננו שום תקשורת או כל דבר אחר משותף מלבד התינוק המשותף שלנו.

כשהייתי רווקה יצאתי המון ביליתי והיה לי כייף. כרגע אני יושבת כל היום לבד עם תינוק עד הלילה ומרגישה כמו גרושה או אלמנה. אני מאד עצובה ומדוכאת וחושבת אפילו להתגרש. לצערי אין לי משפחה ומבחינה כלכלית לא אוכל להסתדר. אני כל כך מפחדת ולא יודעת מה לעשות? ניסיתי לדבר איתו - הוא לא ממש מקשיב. דיברתי על ייעוץ זוגי והוא מתנגד. אני מרגישה בודדה. לא רוצה להעביר את החיים ככה ונראה כי גירושין הם האופציה היחידה למרות שזה מפחיד אותי, בעיקר היום שאחרי.

מה עוד אפשר לעשות במצב כזה?
גוטמן צברי 16/08/2021 18:37
צרי קשר בטלפון: 072-3360526 לצורך קביעת פגישת ייעוץ, אז תקבלי את כל התשובות

עו"ד גיטי גוטמן
מ.כ 15/08/2021 20:29
היי
הגשתי בקשה לסעד דחוף למזונות בענייני משפחה והוא הגיש תגובה לשופטת שפתח יישוב סכסוך ברבני ורוצה להעביר לשם את הדיון על מזונות. בעקרון לפי מה שראיתי הוא הגיש בקשה להסדרי ראייה וליישוב סכסוך שאליו לא הגעתי כי לא ידעתי אז אין לי מושג על מה זה היה ולא מצליחה לתפוס אותם בגלל הפגרה. ילד בן 6.5 לאורך השנים מנוהלים בחשבונות נפרדים ואף פעם לא דאג כלכלית לילד, יש לו חובות על רכוש ולאורך השנים משך כספי פנסיה וקרנות השתלמות ששירתו רק את צרכיו! משתכרים פחות או יותר אותו הדבר. כמו כן יש גם אלימות מצידו לאורך השנים.
רבני או ענייני משפחה?
גוטמן צברי 16/08/2021 18:36
משאלתך, אני מבינה כי את מיוצגת ע"י עו"ד.
ככל ואת לא מיוצגת, צרי קשר בטלפון: 072-3360526

עו"ד גיטי גוטמן
ד.ד 11/08/2021 14:15
בעלי ואני בני 25 כבר כמעט 9 שנים יחד מתוכם נשואים כמעט 3 שנים + ילדה בת שנה ו10 . ב8 חודשים האחרונים גרים אתל ההורים כי מחכים לקבלת מפתח לדירה החדשה . בעלי איש צבא ב 4 חודשים האחרונים היחסים התקררו הייתה לי הרגשה שיש משהו מוזר חיטטתי לו בטלפון וגיליתי שיש חיילת שהוא בקשר איתה , גיליתי שהיו לילות ושבתות שהיה טוען שהוא מוקפץ ובכלל היה נפגש איתה היה מוותר על שבתות איתי ועם הילדה . פתאום הוא רוצה להתגרש והוא נחוש בדעתו הוא הודה בהכל טוען שלא היה שום דבר רק דיבורים .. החלטנו לנסות לתקן ולעבוד יצא לטיול מהצבא וישר אחר כך סגר שבת חזר בראשון הפוך שוב קריר חסר סבלנות עשינו שיחה החליט שהוא רוצה להתגרש לקח תיק ועזב אנחנו לפני מעבר דירה קיבלנו מפתח שבוע שעבר … אני לא יודעת מה לעשות , אוהבת אותו נורא שמחקתי את עצמי כל כך הרבה פעמים בשבילו , רוצה לציין שהוא גם לא מתפקד כל כך כאבא … עצות?
גוטמן צברי 16/08/2021 18:35
לצערי, לא ניתן לכפות עליו חיים משותפים. אולם, יש דברים שאת יכולה לעשות לכן, אמליץ לך לקבוע פגישת ייעוץ, ולהקדים אותו.

לקביעת פגישת ייעוץ צרי קשר בטל: 072-3360526

עו"ד גיטי גוטמן
שלומית 15/08/2021 11:39
מעולם לא חשבתי שאפרק בית ומשפחה וכאשר שמעתי נשים אומרות ״בשעה טובה התגרשתי״ - תהיתי איך אפשר להגיד בשעה טובה על שבר המשפחה - לי זה היה נשמע כואב ועצוב - אבל אז הבנתי - וזה אחרי יותר מ4 שנים של מאבק מתיש לחירותי שעדיין לא הסתיים.

אז לעולם לא אסלח ולא אצליח להבין אנשים שעושים רע וסחבת והכל במטרה להתיש.

שיודעים בדיוק מה הם עושים, משלמים הון לעו״ד ונעזרים ביועצים חלמאים
ואין פה מנצחים!!!!! יש אמא, יש אבא ויש ילדים שזקוקים לעוגן, ביטחון וחיים שפויים ושבהליך הזה בעיקר נשרטים.

בכל ההליך הארוך (כבר 4 שנים ושלושה חודשים) למרות הקשיים הייתי חייבת להחזיק את עצמי ולשמור על קורת הגג של ילדי. תיפקדתי כמו מכונה משומנת ולא ויתרתי אפילו לרגע אחד למרות הנתק מכל המשפחה שלו (סוג של חרם כולל עלי), למרות כל הקשיים בעיקר הכלכליים וההפתעות שצצו בדרך.

ובכל התקופה הזו מי שנשאר, שהקשיב, שתמך, שנכנס ולו לרגע לראש וללב שלי תהה:

איך יכול להיות שבן אנוש כך עושה??
איך יכול להיות שכך אבא מתנהג??
איך את מסתדרת??
איך את עדיין נושמת??
איך את מצליחה להישאר שפויה ויציבה??
איך את מחוייכת כשבפנים מרוסקת??

אז מתרגלים, כן גם לדברים הקשים. פשוט קמים בבוקר לשיגרה קשה, חיים באמונה מלאה שהכל משתבש לטובה, שהרי זה לא לעד וזה יגמר ונתחיל מהתחלה ולובשים חיוך זמני לעוד יום של מלחמה.

אז הפסקתי לחפש אשמים והבנתי שהאחריות בידי!!! נלחמתי, התפרקתי ובנוסף אספתי את עצמי והדבקתי, גם כשהחלקים לא ממש התאימו ובניתי את עצמי מחדש. אחרת, חזקה, נוצצת, לא מושלמת, אבל שלמה עם ההחלטה ועם החיים החדשים שמחכים לי.

רוצה להגיד לכל אחת/אחד בתהליך
* רק אנחנו אחראים לחיינו.
* רק אנחנו אחראים למימוש הציפיות שלנו.
* רק אנחנו אחראים לבחירות ולהחלטות שלנו.
* רק אנחנו אחראים לגישות שאנחנו מביאים ליחסים שלנו גם עם הילדים.

* רק אנחנו אחראים לסדרי העדיפויות שלנו.

תהיו אנשים טובים - נסו לסיים יפה וטוב למען שפיותכם ושפיות ילדכם ואל תממנו עו״ד רוחשי מלחמה.

זו אני ופרקתי - אני אמא ל4 אוצרות שיצאו מביטני אחרי המון קשיים עבור מי שנלחם בי בלי רחמים.

אז בשעה טובה גרושה, מחוייכת ושלווה. אבל עדיין במלחמה שלא נגמרה.
אנונימית 08/08/2021 09:55
התגרשתי מעל שנתיים מגבר מאד אלים (כלפיי +הילדים). לצערי, מלבד 2 תלונות שנותרו פתחות ויתכן ויוגשו תביעות ע"י הפרקליטות כולן נסגרו. הילדים דיווחו על אלימות מתמשכת, בוצע הליך של מסוגלות הורי שקבע שגם כן היתה אלימות. למרות זאת, הומלצו הסדרי ראיה עם לינה. אחרי כמה שנות מאבקים ואינסוף איומים מעו"סיות ופק"סיות כלפיי, נכנעתי.
אני מאד מעוניינת לעבור דירה לעיר/יישוב סמוך במרחק של כ 20 דקות מקסימום. להתחיל דף חדש (מאובחנת עם פוסט טראומה) הוא לא מאשר. גם לא מעבר דירה לשכונהאחרת כדי שלא אתקל בו כל יום כשאני הולכת לסופר השכונתי. האם הוא יכול למנוע ממני אכן להאעביר אותם (מגורים+בית ספר)?
תודה
גוטמן צברי 08/08/2021 11:53
על מנת לעבור מעיר אחת לאחרת- יש (א) לקבל את אישור הצד שכנגד; (ב) ככל ויש התנגדות- יש לפנות בבקשה מתאימה לערכאות המשפטיות.

לקביעת פגישת ייעוץ לצורך הגשת תביעה, נא להתקשר לטל: 072-3360526

עו"ד גיטי גוטמן
אנונימית 08/08/2021 10:03
שלום,
הגרוש התעלל בי במשך שנים במגוון דרכים, גם מינית.
בשל הסדרי ראיה שנכפו עלינו ע"י פק"סיות הילדים לנו אצלו (גם בהם הוא מתעלל פיסית ורגשית). ידוע לי שבמקרה ויוגש כתב אישום אני זכאית לדרוש ממנו לא לגור בסמוך אליי, יהיה רישום במגר עברייני המין ועוד.
האם הזכויות הללו עומדות לי רק במידה ויורשע?
האם יכולים לחייב אותי לשבת איתו "לתיאום הורי" ועוד כל מיני בצו ביהמ"ש? הדבר פוגע בי ממש וגורם להחמרה במצבי (CPTSD). האם כפי שאמרה לי הפק"סית, מכיון שאנו הורים אין לי זכויות כנפגעת עבירה???
תודה
גוטמן צברי 08/08/2021 11:52
צר לי על הקשיים שאת וילדייך חוויתם.

האם הוגשה תלונה במשטרת ישראל? הוגש כתב אישום? האם הילדים עדיין פוגשים את אביהם? יש שאלות פתוחות רבות, לפיכך אמליץ לך לקבוע פגישת ייעוץ במשרד (כדי שאוכל לקרוא גם מסמכים נוספים שיש בידייך) וליתן לך ייעוץ מקיף.

לקביעת פגישת ייעוץ, יש להתקשר לטל: 072-3360526

עו"ד גיטי גוטמן
טל 03/08/2021 10:14
שלום רב
הגרוש שלי ואני נמצאים בתהליך העברת המשמורת ממני אליו.
הבנתי שכדי לחסוך עמלת בית משפט ניתן להגיש בקשה ליישוב סכסוך ואחרי יומיים להגיש את ההסכם.
רציתי לדעת האם עלי לגשת לאותו בית משפט שאישר לנו בעבר את הסכם הגירושין?איך מגישים את הבקשה? לקבוע תור או פשוט לגשת לבית משפט? האם רק לבית משפט לענייני משפחה או כל בית משפט שהוא?
מתוך התלבטות אם להעביר את המשמורת לאב או להפוך אותה למשותפת- רציתי לדעת, במידה ולא נשיג הסכמות ונגיע לבית משפט- האם נכון הדבר שבהכרח נקבל את השופטת שאישרה לנו את הסכם הגרושין?
שאלה נוספת- בשיקול של משמורת משותפת- אני יודעת שהקריטריונים להחלטה אם להפחית או להפסיק את המזונות הם האם שכר ההורים שווה וכמות הזמן שהילד אצלם. רציתי לדעת, האם העובדה שהאב מקיים משק בית משותף עם בת זוג בעוד אני לבד נלקחת בחשבון? לטענתו, לי יש בית ולו אין ומכאן שמצבי טוב יותר אלא שהבית שלי משועבד למשכנתא גבוהה. איך מניסיונכם מתיחסים השופטים לנתון זה?מבחינת שכר להערכתי הוא מרויח יותר ממני, לא בטוח שהרבה מעבר, אך אולי גם העובדה שאני מתפרנסת מקצבאות אובדן כושר עבודה והוא עובד מן המנין נלקחת בחשבון? תודה רבה

גוטמן צברי 03/08/2021 13:27
(א) ככל ותגיעו להסכמות כתובות, אין צורך להגיש קודם הליך יישוב סכסוך.
(ב) כיום אין משמעות לביטוי "משמורת", אלא אחריות הורית משותפת
(ג) בהתייחס למזונות- השאלה הנשאלת היא השתכרות ונכסים (מכל הסוגים) וכן זמני שהות של הילד/ה אצל כל אחד מההורים. אין חשיבות לכך שלצד שכנגד יש בן/ת זוג.

ככל ותבקשי לערוך הסכם משפטי שיאושר בביהמ"ש- את מוזמנת להתקשר לטלפון: 072-3360526.

בהצלחה, עו"ד גיטי גוטמן
טל 04/08/2021 16:55
עו"ד גוטמן צברי, תודה על המענה.
באשר להליך יישוב סכסוך- המטרה היא הפחתת עמלת בית משפט הכרוכה באישור שינוי הסכם הגירושין על ידי בית משפט (כ-500 שח) תוך שהכוונה להגיש את הבקשה ליישוב סכסוך בעלות 100 שח ולאחר יומיים להגיש את ההסכם המתוקן לאישור בית משפט ללא עלות נוספת.
באשר לעובדה שיש לו בת זוג- נתקלתי בפס"ד בו השופט לקח בחשבון את העובדה שהאם עברה להתגורר עם בן זוגה ביחס לחישוב המדור שלה שכבר אינה נושאת בעול שלו לבדה. האם נתון זה בעל השפעה רק ביחס לאם, שהרי גם הגרוש שלי מתחלק בהוצאות המדור עם מפרנסת נוספת, ואילו אני נושאת בו לבדי.
באשר להפרשי השכר- איני יודעת מה שכרו של הגרוש. כיצד, אם כן, אני יכולה להעריך את סיכויי לקבל מזונות מופחתים ולא ביטולם באם אחליט על משמורת משותפת?
גוטמן צברי 08/08/2021 11:47
מאחר והיריעה היא רחבה יותר, יש לקבוע פגישת ייעוץ במשרד, בטלפון: 072-3360526.
בפגישה תוכלי לקבל את כל התשובות בצורה רחבה.

בהצלחה,

עו"ד גיטי גוטמן.
סופי 06/08/2021 21:54
אנחנו גרושים שלוש שנים.
יש הסכם.
התגרשנו בבית המשפט.
כעת, הגרוש מאיים שיתבע אותי שוב, הפעם בבית הדין הרבני, כי לדבריו, שם יפסקו לטובת הגבר.
האם זה אפשרי לפתוח תיק בבית משפט רבני ? אחרי שהתיק התנהל כבר באזרחי ?
גוטמן צברי 07/08/2021 20:39
אין לי ספק כי הליך הגירושין לא התקיים בבית המשפט אלא בבית הדין הרבני. אני מניחה שכוונתך לכך שבית המשפט אישר הסכם גירושין.

לאחר שבית המשפט אישר את הסכם הגירושין (אם אכן כך הוא הדבר), לא ניתן לפנות לבית הדין הרבני.

עו"ד גיטי גוטמן.
ד.א 29/07/2021 11:16
בוקר טוב לעורכות הדין,

כשהתגרשנו, ממש לא מזמן, חתמנו על הסכם גירושין מבלי להכנס לפרטים מסוימים לעומק, למשל מה קורה בימי הקיץ בהם הקייטנה עד אחת והוא אוסף בארבע. לאור המצב דהיום, רציתי לשאול האם ניתן לפתוח מחדש את ההסכם או לתבוע שינוי בזמני שהות למרות שאין שינוי מהותי במצב?
גוטמן צברי 03/08/2021 13:30
צר לי שלא הייתה התייחסות בהסכם לזמני שהות בחופש הגדול.. מדברייך, אני למדה שערכתם את ההסכם לבד.

לכן, ככל ויש צורך לתקן את ההסכם להוסיף ו/או לגרוע ממנו, אמליץ לך לפנות לעו"ד/מגשר כדי לבצע שינויים בהסכם.

אדגיש, כי במשרדי אנחנו גם מקיימים הליכי גישור וגם מייצגים באופן פרטני.

לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת כל המידע, צרי קשר בטלפון: 072-3360526

עו"ד גיטי גוטמן

רוצה לשמוע חוות דעת של עו"ד מנוסה? פנה/י אלינו:
072-3360526
info@good-divorce.co.il

שעות פעילות: 9:00 - 19:00

דרך מנחם בגין 132 תל אביב

הכתבות הכי פופולאריות בנושא:
עורך דין גירושין כל הזכויות שמורות © האמור באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי | מפת האתר | תקנון