×
רוצה להיפגש עם עורך דין מבלי לצאת מהבית?
לאור המצב בישראל ועל מנת לאפשר לך להמשיך ולקבל שירות משפטי מעולה, תוך שמירה על בריאותך ועל בריאות הציבור, משרד גוטמן צברי מפעיל שירות דיגיטלי אישי ומתקדם.
מהיום ניתן לנהל פגישת וידיאו עם עורך דין ממשרדנו, להתייעץ ולקבל תשובות - מבלי לצאת מהבית!
לקבלת מידע נוסף ותיאום פגישת וידאו פני/ה אלינו:
שלח פרטים
בית הדין הרבני בחיפה דחה תביעה של אשה ואת בקשותיה לתשלום דמי כתובה וקבלת חלק בדירה שאותה קיבל הגרוש שלה במסגרת ירושה, בטרם נפרדו. הכירו את הפסיקה החשובה...
דחיית תביעת אשה לקבלת דמי כתובה וזכויות בדירה שירש הגרוש
לוגו דיני משפחה בכבוד הדדי
עורך דין לשירותך בטלפון: 072-3360526

חיפוש ייעוץ משפטי מהיר
רגע לפני שמתגרשים חשוב לגבש אסטרטגיה שתתאים בדיוק לך: פנו אלינו
גירושין עם עורך דין מנוסה
רגע לפני שמתגרשים חשוב לגבש אסטרטגיה שתתאים בדיוק לך: פנו אלינו

תביעת האשה לדמי כתובה וחלק בדירת הגרוש נדחתה!

      03/08/2021 11:30

האם בכל מקרה אשה זכאית לתשלום דמי הכתובה לאחר גירושין? האם ניתן לתבוע חלק בדירה שעברה בירושה אל הגרוש, עוד במהלך החיים המשותפים, והאם הדירה מתחלקת באופן שווה בין הצדדים המתגרשים כמו שאר הרכוש המשותף?

התשובות לשאלות עלו עלו לאחרונה לדיון בפני בית הדין הרבני ופסיקתו מעניינת, חשובה ועשוייה להיות רלוונטית מאד לזוגות רבים בהליכי הגירושין.

בית הדין הרבני בחיפה דחה תביעת אשה לקבלת דמי כתובה ולקבלת זכויות בדירה שירש בעלה במהלך תקופת נישואיהם וזאת במסגרת הליך ב"ה 580914-3 פלוני נ' פלונית.

תיק זה עסק בבני זוג שהתגרשו לאחר 20 שנות נישואים ולהם ארבעה ילדים משותפים, מתוכם שלושה בגירים ואחת קטינה.

האשה הגישה כנגד הבעל תביעה לקבלת מלוא דמי כתובתה, בסך של 100,000 ₪ וכן לקבלת זכויות בדירה שירש הבעל במהלך תקופת נישואיהם, אולם בית הדין הרבני החליט לדחות את שתי התביעות הללו יחדיו.

בסקירה המפורטת שלפניך נסביר את הכרעתו של בית הדין הרבני והסיבות שלפיהן דחה את שתי תביעותיה של האשה.

דחיית תביעה לתשלום דמי כתובה

האשה טענה שהיא זכאית לקבל את מלוא דמי כתובתה, וזאת "ככל אשה כשרה" ובפרט שבעלה הוא שיזם את הליכי הגירושין ביניהם.

הבעל התנגד לתביעת בטענה שהיא טסה לארה"ב ללא הסכמתו, כאשר במסגרת נסיעה זו היא זינתה תחתיו ובגדה בו עם קרוב משפחתה, שאירח אותה שם ולקח אותה לנסיעות במשאית שלו.

לטענת הבעל, אם לא די בכך, אזי הוא גם חושד שהיא בגדה בו עם גברים נוספים. עוד טען הבעל שדווקא עמו האשה סירבה לקיים יחסים ולאור סיבות אלו יש לשלול ממנה את דמי הכתובה.

האישה הודתה שהיא מיעטה לקיים יחסים עם הבעל, אך הכחישה את טענות הבעל לפיהן היא נסעה לארה"ב בניגוד להסכמתו ושהיא זינתה תחתיו, כלומר, בגדה בו במהלך נישואיהם.

נוכח המחלוקת בין הצדדים בעניין זה, הציע בית הדין הרבני שהאשה תעבור בדיקת פוליגרף. האשה הסכימה לעבור בדיקה זו, אולם תוצאות הבדיקה קבעו חד משמעית שבעל אכן התנגד לנסיעתה לארה"ב, ושהיא אכן בגדה בו בתקופת נישואיהם.

למרות זאת, טענה האשה שתוצאות הבדיקה הנן שגויות ושיש לה אף תמונה שמציגה את הבעל מלווה אותה כשהיא טסה לארה"ב, אולם היא לא טרחה כלל להציג את התמונה בפני בית הדין.

הבעל, לעומת זאת, טען כי האישה משקרת לבית הדין לאור העובדה שהמדובר בתמונה שבכלל צולמה כשהיא טסה לתורכיה ולא לארה"ב.

עוד טענה האשה שהיא חולה במחלה בשם סרקואידוזיס, שפגעה בזיכרונה ולכן בדיקת הפוליגרף אינה נכונה.

בית הדין הרבני דחה טענה זו בהסתמך על שלושה נימוקים:

  • ראשית, מדובר במחלה שפוגעת בעיקר בדרכי הנשימה, הכבד והעור, ואין היא פוגעת בזיכרון או במח.
  • שנית, האשה לא הציגה כל מסמך רפואי שמוכיח את טענתה לפיה היא חולה במחלה זו.
  • שלישית, האשה לא ביקשה להזמין לעדות את מי שערך לה את בדיקת הפוליגרף כדי לחקור אותו בעניין זה.

בהתאם לכל האמור לעיל קבע בית הדין שהאשה איננה זכאית לדמי כתובתה.

דחיית התביעה לקבלת הזכויות בדירה שירש הבעל

במסגרת תביעת הרכוש של האשה, טענה האשה שהיא זכאית לקבל זכויות בדירה שירש הבעל מאמו במהלך תקופת נישואיהם, מאחר שהיא שילמה חלק מהוצאות השיפוץ של הדירה, ועל כן היא זכאית למחצית הזכויות בדירה או לפחות לחלק היחסי של התשלום הנ"ל בדירה, וזאת מכח הלכת השיתוף.

אולם, בית הדין הרבני דחה גם תביעה זו. לדבריו, מדובר בדירה שניתנה לבעל מאמו בירושה וכי אמו אף ציינה בצוואתה במפורש שהדירה תישאר בבעלותו בלבד ושלאשתו לא יהיה כל חלק בה.

לפיכך, מדובר בנכס ירושה שאיננו נכלל ברכוש המשותף של הצדדים, למעט במקרה בו האשה הוכיחה שלבעל היתה כוונה לשתף אותה בבעלות עליו, אולם האשה לא הוכיחה כל כוונה כזו וזאת לאור הממצאים הבאים:

  • ראשית, הצדדים התגוררו בדירה רק כ-4 עד 6 שנים, בעוד שהפסיקה בדבר חזקת השיתוף דורשת מגורים של 20 שנה.
  • שנית, לאחר מכן הדירה הושכרה, כאשר האשה בעצמה טענה שהבעל הסתיר ממנה את עצם השכרת הדירה ובנוסף לא שיתף אותה בתביעה שהגיש כנגד השוכרים.
  • שלישית, הבעל טען שהאשה לא השתתפה כלל בעלות שיפוץ הדירה, ושהוא מימן לבדו את כל עלות השיפוץ מחשבונו הפרטי.
  • רביעית, לפי הפסיקה, על מנת שהשתתפות בעלות השיפוץ תקנה זכויות בדירה, השיפוץ צריך להיות שיפוץ גדול ששינה את מצב הדירה באופן משמעותי, כך שהוא הוסיף חדרים או הגדיל את הדירה. אולם, במקרה זה השיפוץ שנערך לא העלה את שווי הדירה אלא רק שיפר את נוחות החיים בדירה, מה גם שהאשה לא הציגה כל הערכת שמאי בעניין זה.

בהתאם לכל האמור לעיל קבע בית הדין שהאשה לא הוכיחה כל כוונה לשיתוף בדירת הירושה של הבעל ועל כן היא איננה זכאית לשום חלק ממנה.

קריאה נוספת: הגנה על נכס שעבר בירושה בעת גירושין

קרא עוד
שייך לנושא:   גירושין   
דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (2) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 2 reviews


קראו את ההמלצות עלינו:
"מסתבר שהליך גירושים לא חייב להיות מלא בסערות נפשיות ובדרמה. תודה לצוות עורכי הדין #1 בישראל, שעזור לי ולגרוש להגיע להסכם שמקובל על שנינו, בלי תביעות ובלי הוצאות מיותרות. אתם עשר"
קרן ב. אפריל 2023
"המאבק מול הגרוש היה ארוך, מפרך ועוד בתקופת הקורונה, אבל בזכותכם הגעתי לסוף המיוחל, להסכם גירושין מעולה מבחינתי והכי חשוב: לשקט נפשי ולהתחלה חדשה עבורי ועבור הילדים האהובים שלי. חשוב לי להגיד תודה על הכל!"
ליאת ח. דצמבר 2022
"תודה על שירות משפטי מעולה ויחס חם לאורך הליך הגירושין הלא שגרתי שלי. נשלחתם אליי כמו גלגל הצלה ברגע של משבר גדול בחיים המשפחתיים והאישיים שלי ושל הילדים ועזרתם לי להתמודד בהצלחה ובכבוד, בלי הליכים מיותרים ובלי לבזבז זמן"
רות ק. מרץ 2023
"הגענו למשרדכם בגלל סכסוך משפחתי בין 3 אחים שמנהלים חברה משפחתית ותיקה ומוכרת. נראה היה שאנחנו על סף פיצוץ ותביעות משפטיות שיובילו לקרע גדול במשפחה. בזכות הליך הגישור ובזכות חוכמתם של עורכי הדין במשרד יישבנו את ההדורים בדרך של כבוד הדדי ועל כך תודותינו"
אבירם פ. מאי 2023
"רציתי להגיד תודה לצוות המשרד הנפלא, לאחר שייצגו אותי ואת אחותי במאבק על צוואתו של אבינו המנוח מול הידועה בציבור, שניסתה להשתלט על רכושו של אבינו המנוח. זכינו לייצוג משפטי מעולה, שירות אישי, מקצועי ובמחיר הוגן!"
יואל ד. אפריל 2023
"ההחלטה להתגרש מבעלי אחרי 14 שנות נישואים לא היתה החלטה החלטה קלה ובעיקר פחדתי מהליך גירושין סוער, שממש לא מתאים לאופי שלי. בזכות המקצועיות והניסיון שלכם, החלטנו על הליך גישור שהסתיים תוך חודשיים וחצי בהסכם גירושין חתום, שקיבל תוקף של פסק דין"
כלנית מ. אפריל 2023
"מגיעה לכם תודה מיוחדת, לאחר שהבאתם לפתרון סכסוך משפחתי על ירושת אבינו המנוח, למרות חילוקי דעות שאיימו לפרק את המשפחה ולמרות הקשיים והמהמורות שהיו בדרכנו. אחרי 4 וחצי חודשים נושא הירושה הוסדר על הצד הטוב יותר"
אבנר ר. ינואר 2023
"צריך לפרגן ולהגיד תודה גדולה לצוות המשרד, שליווה אותי בתהליך הגירושין המורכב שעברתי ובפירוק העסק המשפחתי. התנהלתם בצורה מעוררת כבוד, במקצועיות רבה ותוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים. היחס האישי שקיבלתי בתקופה הקשה בחיי עזר לי להגיע למחוזות של שקט נפשי"
לילי ס. נובמבר 2022
"תודה על ליווי משפטי בהליך הפרידה שלי מבן זוגי, כולל חלוקת רכוש ומשמורת על הילד המשותף שלנו. השירות האישי מכל צוות המשרד, האוזן הקשבת, הכתף התומכת ובעיקר הידע המשפטי והמקצועיות - ראויים לציון. תודה ושוב תודה על הכל"
מיקי ט. מאי 2023

לשיחת ייעוץ אישית בכל ענייני המשפחה מלא/י פרטיך:
הכתבות הכי פופולאריות בנושא:

הכנסו לפורום שלנו וקבלו תשובות לכל השאלות!
פורום גירושין ודיני משפחה
רוצה לקבל מענה מהיר ולהתייעץ עם עו"ד בענייני משפחה? יש לך שאלה או בעיה המצריכה התייחסות משפטית דחופה? הפורום המשפטי שלנו מנוהל על ידי עורכי דין בעלי ניסיון רב בדיני המשפחה ובהליכי גירושין ומאפשר לכל גולש/ת להכנס, לשאול, להתייעץ ולקבל מענה מהיר בכל ענייני המשפחה שמטרידים אותך. לחצו כאן לכניסה לפורום
רוצה לשמוע חוות דעת של עו"ד מנוסה? פנה/י אלינו:
072-3360526
info@good-divorce.co.il

שעות פעילות: 08:00 - 20:00

דרך מנחם בגין 132 תל אביב

עורך דין גירושין כל הזכויות שמורות © האמור באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי | מפת האתר | תקנון