×
רוצה להיפגש עם עורך דין מבלי לצאת מהבית?
לאור המצב בישראל ועל מנת לאפשר לך להמשיך ולקבל שירות משפטי מעולה, תוך שמירה על בריאותך ועל בריאות הציבור, משרד גוטמן צברי מפעיל שירות דיגיטלי אישי ומתקדם.
מהיום ניתן לנהל פגישת וידיאו עם עורך דין ממשרדנו, להתייעץ ולקבל תשובות - מבלי לצאת מהבית!
לקבלת מידע נוסף ותיאום פגישת וידאו פני/ה אלינו:
שלח פרטים
רוצה לדעת יותר על המעגל השני של הניכור? שאלות ותשובות בפורום הגדול והמוביל בישראל, בהנהלת עורכי דין מנוסים...
המעגל השני של הניכור - פורום גירושין ודיני משפחה בניהול עורך דין מנוסה
לוגו דיני משפחה בכבוד הדדי
עורך דין לשירותך בטלפון: 072-3360526

חיפוש ייעוץ משפטי מהיר


פורום גירושין ודיני משפחה בהנהלת עורך דין מנוסה

נושא
מחבר
תאריך ושעה
04/09/2019 13:38
אני אם לשני ילדים מנכרים בעקבות גירושין קשים וסבתא לנכדה בת שנה וקצת. חויתי את הסוג הכי קשה של ניכור הורי, תחילה מהבת הבכורה שהחלה לנכר מגיל 11 לסירוגין עד שהתנתקה לגמרי ואחכ, הרעל הועבר היטב לבן שהחל לנכר בגיל 17!!! הרבה אחרי הגירושין. ברגע שבחר צד, אני לא קיימת עבורו. כבר קרוב ל 5 שנים של נתק מוחלט ממנו ו 10 שנים של נתק מהבת. היה ניסיון אחרון לפני כשנתיים, התקשרתי אל הבן מחסוי והוא לא זיהה אותי, חשב שאני אחת הידידות שלו, אמר שהוא בדרך לבסיס ושאל "מי זאת"? כמובן שניתק לי בפרצוף. אחרי יום-יומיים, אני מקבלת טלפון מהמשטרה שהוא בגיר ומנוע ממני להטריד אותו בשיחת חולין כזאת או אחרת.

הבת נישאה ב 2015 ובנובמבר 2017 נולדה לי נכדה ומאז, החיים התהפכו לי, (כאילו שהיו על מי מנוחות לפני כן...) אך עצם הולדת הנכדה, טלטל אותי. לטובה. ראיתי תקווה. התייעצתי רבות ולבסוף הגעתי לעו"ד מקסימה שהסכימה לייצג אותי, בתביעה תקדימית. שבוע שעבר, הוגשה התביעה שגוללה את סיפור הניכור ובקשה להתערבות בית המשפט, לשים קץ למעגל האימה הזה.
אביא ציטוט קצר מכתב התביעה:

"הקטינה אינה צריכה עוד להמשיך ולסבול מתוצאות הניכור ההורי אליו היתה חשופה אמה. הגיעה העת ויפה השעה לשבור את מעגל הקסמים האכזרי אליו נקלעה המשפחה סביב משבר הגירושין ויש לשקם את ההריסות של הקשרים המשפחתיים הראשונים של התובעת, הלוא היא אמה של הנתבעת. לאפשר לה להתוודע ולהכיר את נכדתה, להיות בקשר קרוב, אוהב ונוכח בחיי נכדתה, ללוות אותה באבני הדרך של חייה, למענה ולטובתה של הקטינה".
עוד נכתב בכתב התביעה שנפרש על פני 11 עמודים מנומקים ומעמיקים ביותר, על חשיבות הקשר עם הסבים (שמבוססים מחקרית) :

"הבת, ממשיכה לסחוב את החוליים המשפחתיים ואותן פתולוגיות משפחתיות בלתי פתורות אל בתה....מבקשת הסבתא, לשים אחת ולתמיד קץ, לייסורי העבר ולפגעי הגירושין ולפתוח דף חדש, בפרק המשפחתי המורחב. לסלק את רוחות הרפאים מחדר הילדים ולאפשר, התחדשותם של קשרים משפחתיים טובים ובריאים, על בסיס של תום לב וכוונות טובות"

לסיכום בקשתי מבית המשפט:

להורות על קיומו של קשר בין הקטינה לסבתה, מובנה ומותאם לצרכי הקטינה. להורות לאם ולסבתא, שישתתפו בטיפול או הדרכה בטיפול לטובת העניין ולצורך הצלחת בניית קשר מבוסס ויציב, בהתאם לצרכי הקטינה. להורות על מינוי מתאם הורי.
בעקבות התהודה הציבורים בנושא ניכור הורי, אני חושבת שיש סיכוי בפניה לבית משפט לשנות את המצב החולני הזה. רבות דובר על זמן ילד בניכור הורי. בתביעה, אני מדגישה את זמן סבתא. לא יודעת כמה זמן נותר לי להכיר וליהנות מנכדתי, אינני נהיית צעירה יותר.

אני חושבת שחובתי כסבתא, לא לשבת על הגדר ולמרר על מר גורלי, אלא לשכנע את בית המשפט לראות את טובת הנכדה שלי. לכם הסבים וסבתות אני מציעה לא לפחד, תפנו לבית משפט. מקסימום נצליח.




רוצה לשמוע חוות דעת של עו"ד מנוסה? פנה/י אלינו:
072-3360526
info@good-divorce.co.il

שעות פעילות: 08:00 - 20:00

דרך מנחם בגין 132 תל אביב

הכתבות הכי פופולאריות בנושא:
עורך דין גירושין כל הזכויות שמורות © האמור באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי | מפת האתר | תקנון