×
רוצה להיפגש עם עורך דין מבלי לצאת מהבית?
לאור המצב בישראל ועל מנת לאפשר לך להמשיך ולקבל שירות משפטי מעולה, תוך שמירה על בריאותך ועל בריאות הציבור, משרד גוטמן צברי מפעיל שירות דיגיטלי אישי ומתקדם.
מהיום ניתן לנהל פגישת וידיאו עם עורך דין ממשרדנו, להתייעץ ולקבל תשובות - מבלי לצאת מהבית!
לקבלת מידע נוסף ותיאום פגישת וידאו פני/ה אלינו:
שלח פרטים
הוספת תגובה
לוגו דיני משפחה בכבוד הדדי
עורך דין לשירותך בטלפון: 072-3360526

חיפוש ייעוץ משפטי מהיר


פורום גירושין ודיני משפחה

הוספת תגובה ל - הבג''צ שלי
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי*


*(אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
26/05/2020 13:23
השידורים בטלוויזיה של הדיונים מבית המשפט העליון החזירו אותי 25 שנים לאחור לימים שבהם בג"צ דן גם בענייני.

העילה לגירושי הייתה חזרתו בתשובה של בעלי שהייתה קיצונית ובלתי מתפשרת. בבת אחת, נעשה שינוי אורחות החיים מחילוני חופשי לחרדי מקפיד במיוחד. מערכת הגירושין הייתה מכוערת, ארוכה ואלימה. כשהמצב התדרדר, על מנת לשמור על שיגרת חייהם של ילדנו בני חמש ועשר הגשתי תביעה לבית משפט מחוזי שיקבע שחינוך הילדים יישאר חילוני ובאחריותי.

לאחר דיון רגשי, טעון, ממושך והתנגדותו החריפה של בעלי. בית המשפט המחוזי ציין שטובת הילדים קודמת לכל לכן, פסק שהילדים ימשיכו באורח החיים החילוני כפי שהיו רגילים לו מיום לידתם. לאחר פסיקה זו בעלי הגיש תביעה לבית הדין הרבני שבה ביקש שחינוך הילדים יהיה חרדי ובאחריותו.

כבר בדיון הראשון בבית הדין הרבני האזורי נראה שבית הדין החליט לעשות יד אחת עם בעלי החרדי ולהוציא מידי את הסמכות שנתנה לי לגבי חינוך הילדים. בזאת ביה"ד הרבני הפר פסק דין שזכיתי בו כדין מבית משפט מחוזי (אז עדיין לא היה בית משפט לענייני משפחה).

כמו נמרה שלפתי ציפורנים, פניתי לארגון נעמת שעזר לי בייעוץ וייצוג המשפטי. עתרנו לבית הדין הרבני הגדול. שם, להפתעת כולם ביה"ד הרבני הגדול החליט להשאיר את הפסיקה של בית הדין הרבני האזורי בעינה כך, שהילדים ילכו לחינוך חרדי, למרות שהפסיקה של בית הדין הרבני האזורי לא הייתה חוקית בעליל. כל זה אירע באמצע חודש אוגוסט כאשר בני הצעיר עמד לעלות לכיתה א' וביתי הייתה צריכה לעלות כיתה באותו בית הספר בו למדה כבר שנים.

הרגשתי כמו במכבש, ידעתי שאם יגיע תאריך הראשון בספטמבר והילדים יכנסו לחינוך החרדי יהיה מאוד קשה להוציא אותם משם וביתי החילונית בת ה – 10 תצטרך לעזוב בבת אחת את המסגרת החינוכית, החברות וכל מרקם החיים שלה.

המצב לא הגיוני, איך הילדים יקבלו חינוך חרדי בביה"ס ובבית ינהלו אורח חיים חילוני? וכפיה דתית לא באה בחשבון, לא בביתי. בלית ברירה עתרתי לבג"צ.

הגשתי לבג"צ תביעה נגד פסיקתו של בית הדין הרבני הגדול. פניתי להורי שיעזרו במימון כי ייצוג משפטי בבג"צ מאוד יקר, אבל היה ברור שטובת הילדים היא מעבר לכל. בשל לוח הזמנים הצפוף נקבע דיון דחוף בבג"צ ליום 30.08. יום לפני פתיחת שנת הלימודים.

את מה שעבר עלי בימים שקדמו לדיון בבג"צ קשה לי לתאר במילים עד היום כשאני נזכרת בימים אלו או כשאני שומעת את המילה בג"צ עוברת בגופי צמרמורת והלב שלי מתחיל לפעום כאילו אני נמצאת שם וצריכה להיכנס לדיון. מבלי להיות יותר מדי דרמטית אבל, במקרה זה פסיקת בג"צ חרצה גורלות.

יום הדיון הגיע. הגעתי עם הורי לבניין בית המשפט העליון בירושלים. בנסיבות אחרות זאת יכולה הייתה להיות חוויה נהדרת. המבנה המרשים, הארכיטקטורה הקושרת את הדין והצדק עם משחקי התאורה בבניין והמוטיבים של קו עיגול הלקוחים מתורת הקבלה ממש נפלא, אך את כל אלו לא ראינו.

היינו ממוקדים בדיון ובעתיד הילדים. באולם הדיונים מול שלושת שופטי העליון עמדנו עורך הדין שייצג אותי ואני מצד אחד ונציג בית הדין הרבני הגדול מהצד השני.

הדיון היה קצר וענייני. שופטי בג"צ פה אחד נזפו בביה"ד הרבני הגדול על כך שאישרו פסיקה שנעשתה ע"י בית הדין הרבני האזורי, פסיקה שניתנה בחוסר סמכות ובית הדין הרבני הגדול טעה בכך שאישר את הפסיקה.

בג"צ החזיר את הסדר המשפטי על כנו בכך שביטל את הפסיקות של שני בתי הדין הרבניים האזורי והגדול והחזיר את תוקפה של הפסיקה של בית המשפט המחוזי שקבע שהילדים ימשיכו באורח חייהם החילוניים ובדרך חינוכם החילונית.

הצדק נעשה! כיום שני ילדי בוגרי קורס קצינים בצה"ל, אקדמאים בתחומי ההנדסה והפסיכולוגיה, פעילים חברתיים, עובדים ומפרנסים בכבוד את משפחותיהם.




רוצה לשמוע חוות דעת של עו"ד מנוסה? פנה/י אלינו:
072-3360526
info@good-divorce.co.il

שעות פעילות: 08:00 - 20:00

דרך מנחם בגין 132 תל אביב

הכתבות הכי פופולאריות בנושא:
עורך דין גירושין כל הזכויות שמורות © האמור באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי | מפת האתר | תקנון